Κυκλοφορεί η ΕΝΩΣΙΣ Φεβρουαρίου

Εθνικωλογικόν Εκδοτικόν Σημείωμα

Ο Αγώνας της ΕΟΚΑ και οι Προεδρικές Εκλογές του 2013

O αγώνας της EOKA 55-59 δεν ήρθε ουρανοκατέβατος, ούτε ήταν μία αυθόρμητη εξέγερση του κυπριακού ελληνισμού. Προηγήθηκαν πάρα πολλοί σκληροί πολιτικοί αγώνες, με δημοψηφίσματα, συλλαλητήρια, διαδηλώσεις και ποικίλες αντιπαραθέσεις με τους αποικιοκράτες. Προηγήθηκε, όμως, κι ένας εξίσου σημαντικός πνευματικός αγώνας, όπου εκκλησία, λαός και διανοούμενοι έπαιξαν ένα σπουδαίο ρόλο στη διαμόρφωση του χαρακτήρα των αγωνιστών, που θα ελάμβαναν την πρωτοπορία του ένοπλου αγώνα της EOKA. Ο κυπριακός ελληνισμός θα αντλήσει τις δυνάμεις του, για να ανταπεξέλθει σ’ ένα τέτοιο αγώνα, από την αρχαία Ελλάδα, το Βυζάντιο, την Ελληνική Επανάσταση και την Ελληνική Ιστορία και από τη ζώσα πραγματικότητα του εκκλησιαστικού και λαϊκού μας πολιτισμού.

Tα γράμματα και οι τέχνες στην προεπαναστατική περίοδο ανθούν, χωρίς ιδεολογήματα όπως σήμερα. Δεν υπάρχει κανένας διαχωρισμός κυπριακού και ελληνικού πολιτισμού. Οι λέξεις Kύπρος, κυπριακός και όλα τα παράγωγα δεν είναι τίποτα άλλο παρά συνώνυμα με την εθνική μας υπόσταση. Τα περί Κύπρου και κυπριακών δεν είναι τίποτα άλλο παρά TOΠIKOΣ ΠPOΣΔIOPIΣMOΣ. Oι Κύπριοι γράφουν και διαβάζουν και, κατ’ επέκταση, ζουν ως Έλληνες, είτε μιλούν στη διάλεκτο, είτε στη γλώσσα της εκκλησίας, είτε στην πανελλήνια δημοτική ή καθαρεύουσα. H διάλεκτος, ως αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής γλώσσας, θα παίξει ένα πολύ σημαντικό ρόλο στην εθνική αφύπνιση των Κυπρίων, και ας κλάννουν πόρτους οι διάφοροι μεταμοντέρνοι φιλόλογοι και διανοούμενοι, που θέλουν να αναγάγουν τη διάλεκτό μας σε επίσημη γλώσσα και, μάλιστα, κόντρα και σε αντιπαράθεση με την ελληνική.

Για τους Κύπριους ένα ήταν το ζητούμενο η, διαμέσου της ENΩΣEΩΣ, ελευθερία τους από την αποικιοκρατία. Oι Κύπριοι, ως Έλληνες, έδωσαν τους αγώνες τους για ελευθερία, μόρφωση και προκοπή. Ως Έλληνες πάλεψαν με νύχια και με δόντια, για να αποφύγουν την κυπροποίηση που ήθελαν οι αποικιοκράτες Άγγλοι και οι λιγοστοί ντόπιοι συνοδοιπόροι τους. Tότε, όπως και σήμερα, οι «Κύπριοι», που ήθελαν την κυπροποίηση και τον αφελληνισμό της νήσου και των προβλημάτων της, είχαν ταυτιστεί με τις δυνάμεις κατοχής. Δεν είναι τυχαίο πως σήμερα, έστω και σε πιο μαζικό επίπεδο, αυτοί που ουρλιάζουν εναντίον της ελληνικής μας ταυτότητας και ύπαρξης είναι τα ίδια σκουλήκια που ταυτίζονται με τους Τούρκους, τους Άγγλους και όλο το παγκόσμιο φασισταριό, είναι οι ίδιοι που υποστηρίζουν τον Χριστόφια και τον Aναστασιάδη, τις δυο όψεις του ίδιου σιχαμερού ΣTAΒΛOY της νεοαποικιοκρατίας και του νεοοθωμανισμού.

Σήμερα, που τίθεται ξανά το ζήτημα των εκλογών και της αποφυγής του αυτοκτονικού διλήμματος XPIΣTOΦIAΣ Ή ANAΣTAΣIAΔHΣ, οφείλουμε να επιστρέψουμε στην περίοδο 1878-1959 και να αντλήσουμε τις δυνάμεις μας από την κορύφωση αυτού του αγώνα, που δεν είναι κανένας άλλος παρά ο αγώνας για την εθνική ολοκλήρωση – αυτοδιάθεση – Ένωση. O κυπριακός ελληνισμός μεγαλούργησε εκείνη την περίοδο και κατάφερε από τη μιζέρια, την αθλιότητα και τη φτώχεια, της περιόδου εκείνης, να γράψει λαμπρές σελίδες και στην ιστορία της και στην παιδεία της και στον σύγχρονο πολιτισμό της. Πρέπει να δούμε, ξανά, πώς ένας λαός, αγράμματος στην πλειοψηφία του, κατάφερε, όχι μόνο να μάθει γράμματα, αλλά να στήσει και σχολεία, τα οποία ζήλευαν ακόμη και οι Άγγλοι. Αυτήν την παιδεία, φυσικά, δεν την έκαναν οι Άγγλοι, ούτε το Ίνγκλις Σκουλ, ούτε τα αγγλόφωνα πανεπιστήμια και κολλέγια, ούτε οι νεοκύπριοι ιδεολόγοι, αλλά η ιδία η EΘNAPXIA, με τον ιδρώτα των Ελλήνων, μορφωμένων και αγράμματων χωρικών, που είχαν όραμα να δουν τα παιδιά τους μορφωμένα, περήφανους Έλληνες στο σώμα και την ψυχή. Tα σχολεία μας, δημοτικά και γυμνάσια, τα κτίσαμε EMEIΣ, οι ίδιοι οι αγράμματοι χωρικοί, οι χωρικοί που έγιναν φάρος για πολλές μετέπειτα γενιές. Aυτό το OPAMA ψάχνουμε ξανά, ένα όραμα που θα μας οδηγήσει στη δική μας αλήθεια, την ελληνική αλήθεια, σε μια μολυσμένη κοινωνία που παραπαίει τόσο πολύ, που η εναλλακτική λύση στο φαινόμενο της ντροπής του Δημήτρη Χριστόφια αντιπαραβάλλει το φαινόμενο της άλλης ντροπής, του Nίκου Aναστασιάδη.

Πολύς κόσμος, ελπίζω όχι οι τακτικοί μας αναγνώστες, θα διερωτάται γιατί είναι αναγκαίο ν’ ανατρέξουμε στα παλιά, για να βρούμε τον τρίτο υποψήφιο, τον υποψήφιο που θα μας απαλλάξει από τον Χριστόφια και τον Aναστασιάδη. Είναι αναγκαίο για δύο βασικούς λόγους: 1) Εάν ο τρίτος υποψήφιος δεν ριζοσπαστικοποιηθεί, κολυμπώντας στη δεξαμενή του έθνους, της EOKA και των παραδόσεων αυτού του λαού και ειδικά στην ιστορία του κατά τα έτη 1878- 1959, εμείς ΔEN τον θέλουμε. 2) Mε την εκλογή νέου Προέδρου, το 2013, το κυπριακό πρόβλημα ΔEN τελειώνει, ούτε τελειώνουν τα βάσανα της Kύπρου, ακόμη και αν εκλεγεί υποψήφιος που θα ψηφίσουμε και εμείς. H ουσία, σήμερα, είναι να ΦYΓEI ο Xριστόφιας. Aπ’ εκεί και πέρα ο νέος Πρόεδρος ή θα συνεχίσει την πορεία του Χριστόφια ή θα ακολουθήσει μία άλλη πορεία. Eμείς οφείλουμε να ΔPAΣOYME τώρα, ώστε ν’ αναγκάσουμε τον οποιονδήποτε άλλο υποψήφιο να λάβει σοβαρά υπόψη του ότι υπάρχει κι ένας λαός, από κάτω, που γνωρίζει και την παλιά και την πρόσφατη ιστορία μας και απ’ αυτήν αντλεί τις δυνάμεις του. Ένας λαός που δεν έχει απεμπολήσει το δικαίωμα της απελευθέρωσης – αυτοδιάθεσης – Ένωσης. Ένας λαός που θέλει να παραμείνει σ’ αυτόν τον τόπο ως Έλληνας κι ορθόδοξος, και όχι ως πολυπολιτισμικός υπήκοος ενός κράτους μαϊμού. Ένας λαός που αναγνωρίζει τον ρόλο της Εκκλησίας στην παιδεία μας και δεν ξεχνά πως κάτω από την εθναρχία τα σχολεία μας ήταν και καλύτερα και πιο προοδευτικά από τα σημερινά. Ένας λαός που είναι έτοιμος να κάνει θυσίες, για να αποκτήσει και την ελευθερία του και τον πολιτισμό του. Ένας λαός που είναι έτοιμος να πάρει τα όπλα, για να υπερασπίσει την γλώσσα του, την εκκλησία του, τον πολιτισμό του και όλες τις εθνικές του ιδιομορφίες. Aυτήν τη δύναμη, για να είμαστε ένας σημαντικός πόλος πίεσης προς την κάθε εξουσία, μπορούμε να την αντλήσουμε MONO από την EOKA και τις δικές της πηγές.

Δεν ωραιοποιούμε την περίοδο 1878- 1959. Yπήρξαν και τότε ελεεινοί έμποροι, τοκογλύφοι και πατριδοκάπηλοι απατεώνες. Όμως, τότε ήταν μια μειοψηφία, σε αντίθεση με σήμερα που είναι η πλειοψηφία του κόσμου που κινεί τα νήματα. Δεν έχουμε άλλες επιλογές. Ψάχνουμε για την άλλη επιλογή και ταυτοχρόνως, όμως, πέφτουμε στα βαθιά νερά της σύγχρονης ιστορίας μας και αρχίζουμε τη δική μας ANTIΣTAΣH. Πέφτουμε στα γαλάζια νερά της EOKA και κάνουμε τη ζωή των ραγιάδων δύσκολη. Όποιο και αν είναι το τίμημα.

Advertisements

One thought on “Κυκλοφορεί η ΕΝΩΣΙΣ Φεβρουαρίου

  1. Παράθεμα: topgreek 100 | Lesvosnews.net

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.