Κυπροκαλαμαρισμός…

Πριν λίγα χρόνια εμφανίστηκαν στην αγορά της Κύπρου κάτι κκεράζια τεράστια, πολύ πιο μεγάλα και από τα πιο μεγάλα κυπριακά. Τα εισήγαγαν από την φίλη Τουρκία, Ελλαδίτες έμποροι και τα πουλούσαν στην Κύπρο ως ελληνικά. Οι αφελέστατοι Κύπριοι τ’ αγόραζαν κανονικότατα μέχρι που ένας μανάβης πρόσεξε ότι κάτω απ’ την ταμπέλα που έλεγε πως το προϊόν είναι ελληνικό, υπήρχε και δεύτερη ταμπέλα που έγραφε την πραγματική προέλευση των κερασιών που ήταν φυσικά η Τουρκία. Έγινε μια μικροφασαρία και οι εισαγωγείς έγιναν πιο προσεκτικοί.

Φέτος έκαναν την εμφάνιση τους στην κυπριακή αγορά και τα πρώτα κυπριακής συγκομιδής τεράστια κεράσια. Ο μανάβης με το διπλοκάμπινό του σχεδόν ορκίστηκε πως είναι κυπριακά μάλιστα μου είπε πως φύτεψαν πολλοί παραγωγοί τις νέες ποικιλίες ώστε να μην αναγκαζόμαστε να φέρνουμε κεράσια απ’ το εξωτερικό. Μετά την επιμονή μου να μην δεχτώ την εκδοχή του μανάβη μου αποκάλυψε ότι είναι κυπριακά, αλλά από τα κατεχόμενα. Όταν του επιτέθηκα λέγοντας οτι στα κατεχόμενα δεν καρποφορούν πουθενά τα κεράσια επιτέλους μου αποκάλυψε ότι τα φέρνουν οι αδελφοί σας από την Τουρκία και επειδή είναι καλοί άνθρωποι μας πουλούν κι εμάς λίγα. Όταν τον απείλησα πως θα τον καταγγείλω στο υπουργείον εμπορίου μου είπε «ξέρουν το κουμπάρε τζιαι απλώς είπαν μας να προσέχουμεν να μεν μαθευτεί».

Δεν ξέρω αν έλεγε την αλήθεια ο μανάβης, πάντως οι κουτοπόνηροι Κυπραίοι βρήκαν τον τρόπο να μας ταΐζουν κουτοκκέραζα.

